نوشته شده توسط : حامد سیفی

از بین بردن پشتوانه مردمی نظام، هدف دشمن در حوادث اخیر

همه‌‌‌‌‌‌ى این بلواهائى كه شما مشاهده كردید در دوره‌‌‌‌‌ى بعد از انتخابات پیش آمد و پیش آوردند و آنها حمایت كردند، براى همین بود كه شاید بتوانند پشتوانه‌‌‌‌‌ى مردمى انقلاب را ضربه بزنند و از انقلاب بگیرند. بنده عرض كردم نشانه‌‌‌‌‌ى اعتماد مردم به این نظام، حضور چهل میلیونى در انتخابات بود. حالا در رادیوهاى بیگانه و متأسفانه بعضى هم در داخل همنواى با آنها، هى اصرار و تكرار كه بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! این، جواب آن حرف است. آنجا ما گفتیم اینى كه هشتاد و پنج درصد مردم مى‌‌‌‌‌آیند رأى میدهند، چهل میلیون پاى صندوقها مى‌‌‌‌‌آیند، به هر كسى كه رأى میدهند، خود آمدن پاى صندوق، نشانه‌‌‌‌‌ى اعتماد مردم به نظام است - كه حقیقت قضیه هم همین است - اینها براى اینكه این حرف را دروغ از آب در بیاورند، مكرر در مكرر تبلیغات كردند كه اعتماد مردم از دست رفته؛ چه كار كنیم؟ حالا بعضى در لباس دلسوزى گفتند چه كار كنیم كه اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - كه حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌‌‌اى كه مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌‌‌خبران داخلى كردند، یك حضور مستحكمِ قوى‌‌‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت.

دشمن همیشه بیدار است

 

معارضه‌‌ى با نظام، یك سابقه‌‌ى سى ساله در این انقلاب دارد؛ چیز جدیدى نیست. اَشكال معارضه گوناگون بوده است، اما همیشه بوده است؛ شدتاً، ضعفاً، متناسب با وضعیت ما در داخل بوده. هر جا احساس كردند و هر وقت احساس كردند میتوانند حضور قوى‌‌ترى پیدا كنند، ضربه‌‌اى را كه میتوانستند - به خیال خود - وارد كردند. و انقلاب هم در طول این سى سال در مقابل این ضربات ایستاده است؛ نه فقط ضعیف نشده، بلكه روز به روز بحمداللَّه كشور و نظام جمهورى اسلامى قوى‌‌تر هم شده. منتها یك نكته وجود دارد و او این است كه هر چه ما در نظام جمهورى اسلامى، توانستیم ریشه‌‌ى خودمان را عمیق‌‌تر كنیم و پیشتر برویم و كارهایمان را پیچیده‌‌تر بكنیم، توطئه‌‌ى دشمن هم پیچیده‌‌تر شده است؛ این را باید توجه داشت. درست است كه ما تجربه‌‌ى غلبه‌‌ى بر چالشهاى تحمیل شده را داریم - نه فقط در یك مورد و دو مورد؛ در تمام این سى سال، تجربه‌‌ى نظام جمهورى اسلامى، تجربه‌‌ى غلبه بر چالشها و بر معارضه‌‌ها و دشمنى‌‌هاست - ولى بایستى توجه كرد كه - همانطور كه اشاره فرمودند - دشمن، «من نام لم ینم عنه»*؛ بیدار است؛ خبرهائى كه از مراكز حساس سیاسى و امنیتى دنیا به دست ما میرسد، نشان میدهد كه دستگاه‌‌هاى عظیمى، گسترده‌‌اى، با بودجه‌‌هاى كلانى، به طور دائم متوجه به نظام جمهورى اسلامى هستند؛ با انگیزه‌‌هائى كه دارند، كه گفته شده است و معلوم است براى ما و شما. دارند كار میكنند؛ هر روز طرحى را به میدان مى‌‌آورند و هر روز عرصه‌‌ى جدیدى را در مقابل جمهورى اسلامى مى‌‌آرایند. و این ادامه هم پیدا خواهد كرد، تا وقتى كه مأیوس بشوند؛ آن وقتى كه نظام جمهورى اسلامى به نصابهاى مشخصى در زمینه‌‌هاى سیاسى، در زمینه‌‌هاى اقتصادى، در زمینه‌‌هاى امنیتى، در زمینه‌‌هاى علمى، در زمینه‌‌هاى اخلاقى برسد. تا جمهورى اسلامى به این نصابهاى معین نرسیده است، اینها ادامه پیدا خواهد كرد؛ به آنجا كه رسیدیم، دشمن طبعاً مأیوس خواهد شد و واقعیت را به طور كامل خواهد پذیرفت. به هر حال امروز توطئه‌‌ى دشمن، توطئه‌‌ى پیچیده‌‌اى است.

* : نهج البلاغه نامه 62



:: موضوعات مرتبط: سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جنگ نرم-قسمت هفتم , ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد سیفی

قرن بیست و یکم قرن دانایی و انقلاب اطلاعات است ،ورود کمپیوتر ،اینترنت وشبکه های الکترونیکی ومهمتر از آن آموزش الکترونیک که موجب تحولاتی در مفاهیم و ابزار های فناوری اطلاعات شده و باعث از بین رفتن محدودیتهای در زمان و مکان برای دسترسی به اطلاعات گردیده است . آموزش موجب تقویت نیروی انسانی ماهر میشود و شاخص اصلی توسعه کشورها ،توسعه ی منابع انسانی است .

در جامعه ی اطلاعاتی زندگی افراد جامعه در حوزه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کاملا وابسته به فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد، به صورتی که مردم جامعه در تمام بخش های زندگی از این فناوری نهایت استفاده را میبرند ،در چنین جامعه یی اصول باید رعایت شود تا به جامعه ی یادگیری تبدیل شود و اصول که دانش آموزان باید به آن بپردازند جستوجوگری اطلاعات و ارزشیابی آن یعنی اینکه منابع غنی اطلاعات را شناسای کرده و بر اساس نیاز خود اطلاعات مورد استفاده اش را باز یابی کند.

 متفکر،نقدکننده،تحلیلگر که با استفاده از فنون ،داده ها و اطلاعات مفید و قابل استفاده ارائه میدهند، تولید کننده دانش که با استفاده از فناوری های نو مفاهیم و نظریات علمی جدید را به وجود میاورد، ایجاد فناوری ها در آموزش که با کسب مهارتهای فنی لازم و مدیرت اطلاعات ، ابزارهای فناورانه ای را با موفقیت به وجود آورده و مورد استفاده قرار میدهد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیای امروز ما را تحت تاثیر قرار داده و موجب گسترش روز افزون اینترنت و وب شده است، در کشور های توسعه یافته رفته رفته تولید ناخالص داخلی به فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص پیدا می کند .چنانچه که رابطه اروپا و امریکا در عرصه ارتباطات سرنوشت جهانیان را در قرن 20 رقم زد[1] تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است و قوانین و آئین نامه های بین للملی در رابطه با نحوه استفاده از اینترنت و حفظ اطلاعات خصوصی فصل جدیدی از حقوق بین المللی  را به وجود آورده . کامپیو تری شدن مشاغل باعث افزایش شکاف درامدی مشاغل شده و تقاضا برای کار کنان با مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش چشم گیری داشته وافرادیکه از دانش اطلاعاتی مستفید اند به صورت های انتفاعی روز به روز بودجه های کلانی نصیب شان میگردد،  روی هم رفته به گزارش بانک جهانی در سال 2000 دو سوم جمیعت مرتبط با انترنت را امریکا و کانادا تشکیل میدهد درحالیکه جنوب شرق آسیا که 23 درصد جمیعت جهان راتشکیل میدهد فقط 1 درصد با انترنت ارتباط دارند[2] . در حوزه های آموزش بسیاری از مدارس به کامپیو تر متصل شده اند، و دانشگاه ها ی که درس ها را از طریق پست الکترونیک و منابع اینترنتی و صفحات وب به دانشجویان ارائه میدهد به سرعت افزایش یافته و آموزش از راه دور فرصت های تحصیلی روز افزون و متنوعی ایجاد کرده اما با توجه به تمام تحولاتی که فناوری اطلاعات به وجود آورده مساله ی انقلاب اطلاعات در کشور های است که پیشرفت و سرعت لازم را ندارد و با توجه به تصویب منشور اوکیناوا به دست سران کشور های توسعه یافته جهت پیشبرد طرح عظیم جامعه جهانی اطلاعات در سال 2000 کشورهای در حال توسعه از شکاف دیجیتال و حشتناکی رنج میبرند. به دلایل گوناگونی این شکاف ها وجود دارد که بعضی کشور ها با موانع فرهنگی و اجتماعی از جمله مقاومت در برابر تغییر روبرو هستند، و بعضی با عدم ثبات سیاسی مواجهند، و پاره ای هم از تنگناهای شدید مالی یا کمبود مهارت مدیریتی و نیروی انسانی متخصص در زمینه ی فناوری اطلاعات روبرو هستند.

جامعه ی اطلاعاتی جامعه یست که زندگی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مردم شدیدا وابسته به فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد و مردم در محل کار ، منزل و حتی در اماکن تفریحی از این تکنو لوژی نهایت استفاده را می برند. در واقع مردم برای ارتباط با یکدیگر در این جامعه نا گزیر استفاده از فناوری اطلاعات می باشند .

 تاثیرات شگرفی که فناوری اطلاعات بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها گذاشته، باعث انتقال این تاثیرات بر مدیریت جامعه شده که از جمله ی آن به وجود آمدن مفهوم دولت الکترونیک است .تعریف دولت الکترونیک به این گونه می باشد که فناوری اطلاعات با استفاده آسان و سریع به منظور توزیع خدمات دولتی به طور مستقیم به مشتری در هر 24 ساعت و هر 7 روز هفته با شعار معروف 7ـ 24 است . دولت الکترونیک روشی ست برای دولت ها که به ارائه خدمات و اطلاعات مناسب دولتی و اصلاح کیفیت خدمات می پردازد، و همچنین ارائه فرصت های گسترده برای مشارکت در فرایند ها و نمادهای مردم سالاری را فراهم می سازد . دولت الکترونیک دولتی ست بدون ساختمان و دیوار و به صورت مجازی می باشد که آنلاین خدمات دولتی را به مشتری ارائه می دهد و با افزایش مشارکت آنان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی شکل پاسخگو تری از دولت می باشد . عوامل ایجاد دولت الکترونیک به شرح زیر می باشد : 1ـ رشد سریع و فرا گیر شدن فناوری اطلاعات درجامعه و ایجاد دگرگونی اساسی در نظام ارتباطات و اطلاعات 2ـ کسترش روز افزون اینترنت در بین مردم و خا نوادها و تغییرات اساسی در روابط فردی و اجتماعی وسازمانی، و تغییر انتظارات آنها3ـ رشد و گسترش تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری بنگاه ها ی اقتصادی در این خصوص و تغییردرشیوی خدمات 4ـ موضوع جهانی شدن و تاثیرات شگرف آن بر دولت و نهادهای وابسته به آن 5ـ ایجاد ظرفیت و قابلیت های جدید برای ارائه خدمات و شایسته و مناسب تر به مردم . هر چند که در حال حاضر مشکلاتی از قبیل هزینه ی سنگین ایجاد ، نگهداری و توسعه شبکه های اطلاعات، فقدان احساس نیاز جدی دولت ها ، ناتوانی طبقه بندی اطلاعات مربوط به شهروندان ، بنگاهای اقتصاد ی و سیاسی و غیره ... وجود دارد . اما پیش بینی میشود که دولت ها از این ظرفیت ها و قابلیتها و از همه مهمتر انتظارات جامعه و به ویژه جوانان متاثر شوند و اقدامات عملی خود را شروع کنند .

دامنه ی تغییرات فناوری اطلاعات علاوه بر حوزه های اقتصادی ،بازرگانی و تجاری در حوزه ی آ موزش که از مهمترین ارکان بقا و رشد انسان است نیز گسترش یافته . آ موزش الکترونیک به معنی آموزش با ابزارهای فناوری الکترونی همچون کمپیوتر، اینترنت و با از بین بردن محدودیت های همچون زمان و مکان در آموزش الکترونیک و آموزش سنتی دو نقطه ی روبروی یکدیگرند . آموزش الکترونیک هم درحوزه آموزش های رسمی و هم در حوزه آموزش های غیر رسمی کارایی دارد . بنا به تاثیرات فناوری اطلاعات در همه عرصه های زندگی ، مدتیست که نظام آموزش رسمی ، مانند دانشگاه ها و مدارس به اشکال مختلف و با تلفیق برنامه های آموزشی و فناوری اطلاعات و مفاهیم جدید آن ، در جهت توسعه ی آموزش الکترونیک گام برداشته اند . به نحوی که اموزش الکترونیک در سطح آموزش عالی یک امر پذیرفته شده به حساب می اید و در بسیاری از کشور ها در تلاش راه اندازی دانشگاه های مجازی هستند.

اصطلاح نرم و نرم افزار در دنیای تکنالوژی وانترنت از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه زندگی بدون وابستگی به اطلاعات و تکنالوژی روز، غیر قابل تصور گردیده است، روی هم رفته این روند را افزار ها تسریع بخشیده اند . برای روشن شدن این مطلب، نیاز است تا نگاهی گذرا بر نرم ونرم افزار داشته باشیم.

انترنت امروزه اوج  تکنالوژی بشر را به خود اکتساب نموده است، وانترنت جز اتصال کمپیوتر ها به یکدیگر چیزی دیگری نیست . کمپیوتر ها از دوبخش تشکیل میشوند، یکی از این بخش ها بنام سخت افزار[3] ودیگری بنام نرم[4] افراز یاد میگردند ، سخت افزار ها مجموعه از وسایل و مواد کاربرده شده، در ساخت و تعمیر کمپیوتر وانترنت اند، که شامل سی پی یو[5] ، مانیتور، کیبورد، موس ، دیلینک[6] ، وکارد های مخصوص است که نقطه اتصال منابع کاربردی در کمپیوتر را دارند. در پهلوی اینکه کمپیوتر از همه این وسایل ساخته شده است، تا شکل ظاهری و یا فزیکی یی را پیداکنند، شامل دستورات و فرامین نیز در داخل خود هستند که این بسته از فرامین  را نرم افزار ها یاد میکنند .

نرم افزار ها یا برنامه ها، ساخته و پرداخته ذهن انسان های متمدن ، مترقی و بخصوص تکنالوژیست هاست، که دستورات را به زود ترین وقت به اجرا میگذارند. نرم افزار ها با گذشت زمان از اهمیت وتوانایی بیشتر برخوردار شده اند، بخصوص از سال 1998 بدین سو جهان شاهد گسترش قدرت نرم و نرم افزار ها بوده است که این سیرصعودی را نمیتوان روی گراف ترسیم کرد.

امروزه بانک ها ، شرکت ها، تجارت خانه ها، خطوط آهن، شبکه های برق ، مخابرات و تمام ساحات زندگی بشر بر نرم افزارها اتکا دارند.

اگر چند که این تصور را تنها میتوان در کشور های پیشرفته داشت اما نمیتوان از تاثیرات نرم ونرم افزار در کشور های در حال رشد اغفال کرد.

اصطلاح نرم  برگرفته شده از نرم افزار است، و یا به طور خلاصه میتوان گفت نرم صورت اختصار نرم افزار است . امروزه نرم افزار را بصورت نرم اختصار میکنند  و مبدل به معیار پیمایش تمام زمینه ها، همین نرم ها قرار گرفته اند.

نرم یا نرم افزار ها توسط کد های مخصوص نوشته میگردند که قابل پردازش واجرا عملیات مکرر، پاسخ گو ،  تناوبی وغیرقابل اغفال اند . اما اغفال این نرم ها بدین معنی نیست که صورت مطلق آن باشد زیرا این نرم ها قابل باز نویسی نیز میباشند.

به هر حال میتوان نرم را صورت اختصار نرم افزار وبرنامه های و دستوراات از قبل اماده شده برای اجرا فرمان دانست  که روی کمپیوتر ها نصب گردیده  وتوسط انترنت یا خط اتصال از راه دور فرمان داده میشود.

نرم افزار ها به این دسته از خانواده ها تقسیم بندی میگردند.

  • نرم افزار سیستمی : نرم افزار سیستمی، مجموعه ای از برنامه هاست که برای خدمت رسانی به سایر برنامه ها نوشته شده است. بعضی نرم افزارهای سیستمی (مانند کامپایلرها و ویرایشگرها) ساختارهای اطلاعاتی پیچیده ولی محدودی را پردازش می کنند. سایر کاربردهای سیستمی (مانند اجزای سیستم عامل، درایورها و پردازشگرهای ارتباطات راه دور) داده های نامحدود گسترده ای را پردازش می نمایند. در هر دو مورد، حوزه نرم افزار سیستمی، توسط این ویژگی ها تعیین می گردد،  تعامل زیاد با سخت افزار، استفاده زیاد توسط چندین کاربر، عملیات همروند که نیاز به زمانبندی، مدیریت منبع و مدیریت پردازش دارد، ساختار داده های پیچیده و رابطهای خارجی چندگانه.
  • نرم افزار بی درنگ : نرم افزاری که رویدادهایی که در جهان واقع اتفاق می افتد را کنترل، نظارت و تحلیل می­کند. عناصر نرم افزار بی درنگ شامل بخش جمع آوری کننده اطلاعات (که اطلاعات را از محیط خارجی جمع آوری و شکل دهی می کند)، بخش تحلیل (که اطلاعات را به شکل موردنیاز کاربر تبدیل می کند) و بخش کنترل/خروجی  که به محیط خارج پاسخ داده و بخش نظارت است که سایر بخشها را به گونه ای هماهنگ می­کند که پاسخ بی­درنگ ( بین 1 میلی ثانیه تا 1 ثانیه) فراهم شود.
  • نرم افزار تجاری : پردازش اطلاعات تجاری بزرگ ترین حوزه کاربرد نرم افزاری است. این سیستمهای مدیریت اطلاعات به یک یا چند پایگاه داده بزرگ اطلاعات تجاری دسترسی دارند.کاربردهای این حوزه، داده های موجود را به روشی ساختاردهی مجدد می کنند که عملیات تجاری یا تصمیم گیری مدیریتی را تسهیل کنند. علاوه بر کاربرد پردازش داده مرسوم، کاربردهای نرم افزار تجاری، محاسبات متعامل را هم شامل می شوند.
  • نرم افزار علمی و مهندسی : این نوع نرم افزار توسط الگوریتم های معمول عددی مشخص می­گردند ولی کاربردهای جدید حوزه علمی و مهندسی، از الگوریتم های عددی مرسوم دور می گردند. طراحی به کمک کامپیوتر، شبیه سازی سیستم و سایر کاربردهای متعامل به تدریج به ویژگیهای نرم افزار سیستمی و بی درنگ اضافه می شوند.

·        نرم افزار نهفته : محصولات هوشمند امروزه بسیار رایجند. نرم افزار نهفته، در حافظه خواندنی قرار می گیرد و برای کنترل محصولات و سیستم ها به کار می رود. سیستم نهفته می تواند اعمال اختصاصی و خیلی محدودی را انجام دهد و یا عملکرد و قابلیت کنترل کافی را فراهم می نماید ( مثل توابع دیجیتال در موتر ها مانند کنترل سوخت).

·        نرم افزار کامپیوترهای شخصی : فروش نرم افزار کامپیوتر شخصی، در طول دو دهه گذشته رونق گرفته است. پردازش کلمه، صفحه گسترده ها، گرافیک کامپیوتری، چندرسانه ای، سرگرمی، مدیریت پایگاه داده، کاربردهای مالی تجاری و شخصی و دسترسی به پایگاه داده تعداد اندکی از این کاربردهاست.

  • نرم افزار مبتنی بر وب : صفحات وب بازیابی شده توسط کاوشگر، نرم افزاری است که دستورات اجرایی و داده را به کار می برد. در اصل شبکه به یک کامپیوتر عظیم تبدیل شده که منبع نرم افزاری تقریبا نامحدودی را فراهم می­کند که می تواند توسط یک مودم برای همه در دسترس باشد.
  • نرم افزار هوش مصنوعی : این نرم افزارها از الگوریتم های غیرعددی برای حل مسایل پیچیده که برای محاسبه و تحلیل ساده و سرراست نیستند، بهره می برند. سیستم های خبره که سیستم های مبتنی بر دانش هم نامیده می­شوند، تشخیص الگو (تصویر و صوت)، شبکه های عصبی هوشمند و بازیها، کاربردهای رایجی دراین مقوله هستند.

امروزه هر کشوری که نرم را تولید میکند محصول از آن خود اوست . نرم افزار های تولید شده به قیمت های گزافی به شرکت ها وکمپنی ها عرضه  میشود امروز میتوان برنامه نویسان را یکی از سرمایه دار ترین اقشار اجتماع دانست .

یک نرم افزار که از توانایی های خوبی برخوردار باشد به قیمت میلیون های دالر به فروش میرسد این نرم ها معمولاً توسط شرکت های بزرک تولید نرم مانند مایکرسافت، ادوب ویا هم سنترولیوم تولید میگردند که شرکت های چند ملیتی اند .

جنگ نرم که به تعبیری آن را جنگ فرهنگی، سیاسی،اقتصادی و اعتقادی می نامند یکی از چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه در سال های اخیر به شمار می رود که در این جبهه هوشیاری و بیداری توام با درایت نخبگان و اصحاب فکر و اندیشه جامعه حرف اول را می زند.


به بیان دیگر باید تاکید کرد که در زمان حاضر انجام جنگ های نظامی به آخر خط بازدهی رسیده و برای مستکبران غرب و شرق این موضوع به اثبات رسیده که برای تسلط بر کشورها، لشگرکشی و صرف هزینه های کلان نظامی دیگر پاسخگو نخواهد بود چرا که تجربه ثابت کرده هیچ قوم و ملتی از اشغالگر استقبال نخواهند کرد، از همین رو ساده ترین راه یعنی غلبه بر افکار و اندیشه های ملت ها را برگزیده اند تا با ایجاد جنگ های روحی و روانی بتوانند مردم را ضمن تهی نمودن از آرمان ها و ارزش های شناخته شده تاریخی و مواریث گرانبهای فرهنگی، وام دار فرهنگ و اندیشه های مبتذل و بعضا غیرقابل دفاع خود کنند و ضمن رخنه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، همچون موریانه ای به قطع ریشه های کهن تاریخی ملت ها بپردازند و حمله ای نرم و خاموش و بی صدا داشته باشند.

در جنگ نرم نخبگان بیش از سایرین در معرض تهدیدهای جدی دشمن و در خط مقدم این مبارزه آرام و بی صدا هستند

:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات و جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد سیفی

دبیر همایش ملی جنگ نرم:

برخي مدعيان خط امام شاخص‌هاي خط امامي را زيرپا گذاشتند

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: برخي مدعيان خط امام شاخص‌هاي خط امام را زيرپا گذاشتند كه يكي از اين شاخص‌ها قدس است.

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني عصر ديروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) كه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) الوند برگزار شد، اظهار داشت: 21 سال پيش در چنين روز تاريخي و با عظمت، ملت ايران و مسلمانان علاقه‌مند به امام و انقلاب اسلامي به جهت از دست دادن امام خميني(ره) دچار حزن و اندوهي بزرگ شد، ولي از سوي ديگر در چنين روزي خداوند نعمت ديگري را به اين ملت داد و آن جانشيني خلف صالح امام، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بود.
وي ادامه داد: شما مردم امروز هم در نماز جمعه حضور داشتيد، هم در راهپيمايي حمايت از مردم مظلوم غزه و فلسطين شركت كرديد و اكنون نيز در مراسم بزرگداشت امام راحل حضور يافتيد و ما مردم البرز را با ويژگي‌هاي ولايت‌مداري، انقلابي، در خط امام و رهبري بودن و حامي دولت مكتبي و رئيس جمهور انقلابي مي‌شناسيم.
معاون پارلماني رئيس جمهور اضافه كرد: خبرنگاري از ما سؤال كرد كه شما كه تبريزي هستيد چرا به آقاي احمدي‌نژاد رأي داديد و من به ايشان گفتم كه ما اسم خود را اصولگرا گذاشتيم و اصولگرا نگاه مي‌كند كه چه كسي در راه حق است.

* كسي كه مدعي خط امام است بايد در عمل نشان دهد
مير تاج‌الديني افزود: امام خميني(ره) فرمود اين ملت آنقدر آگاه هستند كه به خاطر اسلام قيام كردند نه به خاطر من و اگر من از اسلام و ايران خارج شويم ملت من را نيز كنار مي‌گذارد.
وي تأكيد كرد: امام اين چنين مردم را تربيت كرد، امام خميني(ره) امام دل‌ها بود به طوري كه حتي آنها كه ايراني نبودند و زبان امام را نمي‌فهميدند امام بر دل آنها نفوذ كرده بود زيرا امام با خدا بود و هركس با خدا باشد حرف او در دل‌ها نفوذ مي‌كند.
معاون پارلماني رئيس جمهور تصريح كرد: نقش امام مخصوص ايران نبود امام همانند چراغ نوراني بود كه نورانيت او همه جهان را فرا گرفته بود و همچنان اين نورانيت است و وجود امام ظلمت‌كده بشريت را در عصر ما منور كرد.

* ملت ما شايستگي رهبري امام خميني و آيت‌الله خامنه‌اي را دارد
وي تصريح كرد: امروز مقام معظم رهبري اين حكيم فرزانه، نعمت بزرگ خدا براي اين ملت شايسته است و اين ملت شايسته، مي‌تواند چنين رهبري نيز داشته باشد و اگر خدا امام را به اين ملت داد براي اين بود كه آنها شايسته بودند و اگر اين ملت قدردان امام نبودند خداوند رهبري مانند مقام معظم رهبري به آنها عطا نمي‌كرد.
ميرتاج‌الديني خاطرنشان كرد: هر جامعه‌اي شايسته حضور رهبري مانند امام خميني(ره) و شايسته تداوم اين رهبري نيست و اينكه بيش از 30 سال اين ملت پرچم انقلاب را نگاه داشته و پايداري كردند، نشان دادند كه شايسته هستند.
وي يادآور شد: ميزان كساني كه براي وداع با امام(ره) زماني كه ايشان از اين دنيا رفتند، آمدند غيرقابل قياس با تعداد كساني است كه به استقبال ايشان در سال 57 آمدند در حالي كه مردم ما هشت سال جنگ تحميلي و مشكلات اقتصادي را تحمل كردند ولي ذره‌اي و لحظه‌اي كوتاه از امام جدا نشدند.
معاون پارلماني رئيس جمهور افزود: طبق فرموده رهبري امام خميني(ره) مانند پيامبر انقلاب بودند، در واقع رفتار و گفتار امام الگوست و اگر امام(ره) پيامبر اين انقلاب است مقام معظم رهبري نيز علي زمان است كه اين ملت بارها گفتند ما «اهل كوفه نيستيم علي تنها ماند» و آن را نيز بارها اثبات كردند.
وي با اشاره به شخصيت جهاني امام توضيح داد: وجود امام همه دنيا را گرفت و موجب بيداري اسلامي شد و هر كجاي اين عالم را بنگريم، تفكر اسلامي آنجا را فرا گرفته و اين امر فقط در ميان مسلمانان نيست و امام پرچم فلسطين را درآورد و به دست ملت داد و روز قدس را اعلام كرد و سال‌هاي سال اين روز برگزار مي‌شود اگرچه هنوز كاملا جهاني نشده است ولي اين تفكر و ايده اكنون همه جاي دنيا را گرفته است.

* حمله به كاروان آزادي موجب رسوايي رژيم صهيونيستي شد
ميرتاج‌الديني با اشاره به افزايش روحيه ضدصهيونيستي در تركيه بيان داشت: ما ديديم كه در كاروان آزادي، 600 مسافر از تركيه بودند و زنان محجبه در تركيه و چفيه فلسطيني‌ها را بر گردنشان مي‌بينيم و اين حاصل حركت امام و بيداري است كه رهبر كبير انقلاب به وجود آورد.
وي اضافه كرد: امام رفت ولي آثار او باقي است و اين تفكرات همه جاي دنيا را فرا گرفته زيرا امام براي خدا قدم برمي‌داشت و براي خدا قلم و حرف مي‌زد و هرچه براي خدا باشد ماندگار است.
معاون پارلماني رئيس جمهور يادآور شد: دنيا شاهد بود كه رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي حمله كرد كه اين كار رژيم صهيونيستي موجب رسوا شدن اسرائيل و حاميان آنها شد و هركس كه از آنها حمايت مي‌كرد، آمريكا و انگليس رسوا شدند و بعضي از كشورهاي اروپايي خود را جدا كردند.
وي ادامه داد: دنياي بيدار و افكار جهاني مسائل را مي‌بيند و مالزي اعلام كرده ما كشتي دوم را به سوي غزه مي‌فرستيم و به‌زودي از اقصي نقاط عالم كشتي‌هاي فراواني به سوي غزه روانه مي‌شود و از ايران نيز ما اعلام آمادگي مي‌كنيم در دفاع از فلسطيني‌ها برويم و پرچمي كه امام (ره) به دست ما داده برافراشته نگاه داريم.
ميرتاج‌الديني افزود: همانطور كه رئيس جمهور فرمودند بايد جبهه متحد جهاني عليه اسرائيل تشكيل شود تا بيان امام تحقق يابد و اسرائيل از صفحه روزگار محو شود و مقام معظم رهبري نيز فرمودند سازمان‌هاي حقوق بشر نبايد به كمتر از محاكمه سران فتنه راضي شوند.

* شعاردهندگان نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران در زمان جنگ از كشور فرار كردند
وي خاطرنشان كرد: ملت ايران همچنان طلايه‌دار اين حركت عظيم است و برخي حركاتي را عده‌اي در گوشه كنار انجام دادند كه در واقع حركت مذبوحانه دشمن بود و در داخل كشور آوردند و درباره غزه و لبنان حرف‌هايي را زدند.
معاون پارلماني رئيس جمهور افزود: ما در سفري كه به نيويورك داشتيم، ديديم كه زنان بد‌حجابي با پوشش‌هاي سبز شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران را سرمي‌دادند در حالي كه جانشان فداي ايران نيز نيست زيرا همين افراد در هشت سال دفاع مقدس از ايران فرار كردند.
وي تصريح كرد: ما ديديم كسي كه خود را نخست وزير امام مي‌دانست، كاري كرد كه كساني كه دور او جمع شده بودند آن فضا را در روز قدس و عاشورا به وجود آوردند و احساس شرم نيز نمي‌كنند و ادعاي خط امامي دارند در حالي كه شاخص‌هاي امام را زيرپا مي‌گذارند كه يكي از اين شاخص‌ها قدس است و يكي از اين افراد نيز آمد و گفت ملت ما مشكل دارند چرا به فلسطين كمك كنيم.
ميرتاج‌الديني اضافه كرد: ولي ملت ايران آنها را خوب شناخت و يكي پس از ديگري آنها را كنار زد و خداوند نيز كمك خود را شامل حال اين ملت كرد.
وي در پايان بيان داشت: دولت شما دولت انقلابي و دولت احمدي نژاد است كه در سفرهاي استاني كه به استان قزوين نيز خواهيم آمد، همه تلاش بر اين است بتوانيم مشكلي از مشكلات مردم را حل كنيم و يك عزم و اراده جدي و همت مضاعف عالي وجود دارد تا بتوانيم بخشي از مشكلات را برطرف كنيم.



:: موضوعات مرتبط: برخي مدعيان خط امام شاخص‌هاي خط امامي را زيرپا گذاشتند , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد سیفی

مدیر مسئول کیهان در جمع مردم رشت گفت: «بصیرت» ، باطل السحر فتنه‌های دشمن در جنگ نرم است و با حماسه 9 دی، مردم ایران در فتنه 8 ماهه سال 88 نیز مانند جنگ 8 ساله پیروز نهایی میدان نبرد بوده‌اند.
 
 



به گزارش شبکه ایران، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در اولین همایش «به سوی فردا» که با موضوع جنگ نرم در مسجد حاج صمدخان شهر رشت و با حضور گسترده جوانان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شده بود، ضمن تشریح ابعاد جنگ نرم و اشاره به نمونه‌های مستندی از عرصه این جنگ در فتنه 88، «بصیرت» را باطل السحر دشمن در جنگ نرم دانست و با اشاره به حماسه 9 دی نتیجه گرفت که مردم ایران در فتنه 8 ماهه سال 88 نیز مانند جنگ 8 ساله پیروز نهایی میدان نبرد بوده اند.

وی کانون اصلی قدرت نظام اسلامی را باور مردم به اسلام ناب معرفی کرده و گفت: از آنجا که در تمامی جنگ‌ها، کانون قدرت حریف مورد هجوم قرار می گیرد، به طور طبیعی حمله به باورهای دینی اصلی ترین فلش تهاجم دشمن در جنگ نرم است ولی تغییر یک باور و قبولاندن آن به مخاطبان به آسانی ساخت یک تابلو و نصب آن به دیوار نیست، بلکه هزار نکته باریکتر از مو در آن است و به همین علت جنگ نرم پیچیده و پر رمز و راز است.


«انگاره سازی»، یکی از اصلی‌ترین شگردهای عملیات روانی

شریعتمداری در ادامه سخنان خود از «انگاره سازی» به عنوان یکی از اصلی‌ترین شگردهای عملیات روانی یاد کرد و گفت؛ «انگاره» یا «پندار» تصویر غیرواقعی از یک واقعیت است و اگر از سوی مخاطبان پذیرفته شود، «موافقت»ها و «مخالفت»های آنان را به انحراف می کشاند مانند انگاره «تقلب در انتخابات» که متاسفانه با هجوم پرحجم رسانه های خارجی و برخی عوامل داخلی آنها از سوی عده ای پذیرفته شد و آنها را با این «انگاره» و «توهم» که در انتخابات تقلب شده است به خیابان ها کشاند. اگرچه این «انگاره» با درایت و مدیریت رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم خیلی زود رنگ باخت و فریب خوردگان با خشم و نفرت از سران فتنه، پای خود را از این بازار مکاره بیرون کشیدند.


یقه چاک کردن برخی افراد برای صانعی

مدیر مسئول کیهان از ناهمخوانی ادعاها با سوابق شناخته شده افراد و گروه ها نیز به عنوان یکی دیگر از ملاک های کشف فتنه یاد کرد و گفت: به عنوان مثال؛ در جریان فتنه 88 افراد و گروه هایی برای به اصطلاح مرجعیت آیت الله صانعی و آیت الله منتظری یقه چاک می کردند که پیش از آن با صراحت تقلید را کار میمون معرفی کرده بودند و قوانین اسلامی را مربوط به 1400 سال قبل و غیرقابل اجرا در زمان حاضر می دانستند....

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به چند شاخصه دیگر که با استفاده از آنها می توان فتنه و فتنه گران را در آغاز کار شناسایی کرد پرداخت و از جمله به معیارهایی نظیر «میزان حال فعلی افراد است»، «ترفند تابلوها»، «همخوانی با بیگانگان در کام و گام» و... نیز اشاره کرد. 



:: موضوعات مرتبط: «بصیرت» ، باطل‌السحر فتنه‌های دشمن در جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد سیفی

 

استراتژی غرب علیه اسلام در بازی‌های رایانه‌ای

• ۲۸ مهر ۱۳۸۹

برای اثبات رابطه بین سازندگان بازی و سیاستمداران کافی است به مصادیقی از بازی‌ها اشاره کنیم. یکی از اتفاقات جالب پیشگویی‌های بازی‌های رایانه‌ای است که با واقعیت رخ داده در ماه‌ها و سال‌های آینده‌‌ همخوانی داشت. قبل از حمله آمریکا به عراق و افغانستان با بازی‌های کامپیوتری‌ای با سناریوی حمله آمریکا به این 2 کشور مواجه بودیم.


بدرود ای “عصر آمریکا”

• ۲۴ مهر ۱۳۸۹

ریچارد کوهن در ستون جدیدی از نشریه «واشنگتن پست» می‌نویسد: «عصر آمریکا تمام شده است و تعبیر هنری لوز که گفته بود،این عصر،عصر آمریکاست؛دیگر اعتباری ندارد.» حق با کوهن است. تنها چیزی که باقی می ماند، این است که یک میخ به قلب این مخلوق خطرناک وارد کنیم تا مبادا به زندگی بازگردد.


تروریسم رسانه ای و رژیم صهیونیستی

• ۲۴ مهر ۱۳۸۹

یکی از برداشت هایی که همیشه از واژه ترور می شود تخریب و تهدید همه جانبه با وسایل نظامی و سخت است اما شرایط جدید به گونه ای است که می توان این تعریف را برای این واژه ناقص دانست، چرا که فراتر از این تعریف، نوع جدید تروریسم به وجود آمده که مصداق کامل این نوع جدید را می توان رسانه های غربی دانست.


دیپلماسی رسانه ای و امنیت ملی

• ۲۰ مهر ۱۳۸۹

در دنیای فعلی کشورها نیازهای امنیتی خود را در ورای مرزهای جغرافیای خود دنبال می کنند و دفاع از امنیت ملی خود را در گرو شرایط و مقتضیات محیط بین‏المللی می دانند. اینجاست که پیوند دیپلماسی رسانه ای و امنیت ملی بیش از گذشته خود نمایی می کند.‏


درخواست بودجه برای تشدید جنگ نرم علیه ایران

• ۱۹ مهر ۱۳۸۹

یک نهاد سیاستگذار در امور رسانه‌ ای در آمریکا موسوم به (بی‌بی‌جی) از دولت آمریکا درخواست کرده است تا به منظور تشدید جنگ نرم با دشمنان این کشور از جمله ایران، روسیه و چین‌، بودجه بیشتری را تخصیص دهد.


جنگ نرم اقتصادی

• ۱۸ مهر ۱۳۸۹

روند مواجهه نظام استکبار با انقلاب اسلامی ایران در طول 30 سال گذشته شکل‌ها و صورت‌های گوناگونی داشته است. اما آنچه بیش از همه در چند سال اخیر جلب توجه می‌کند، تغییر تقابل سخت دشمن و ورود به جنگ نرم است.


این یک جنگ واقعی است

• ۱۸ مهر ۱۳۸۹

در جنگ‌های واقعی یا همان جنگ سخت که در آن از توپ و تفنگ و بمب استفاده می‌کنند سعی می‌کنند همیشه بچه‌ها را به پناهگاه ببرند و سعی می‌کنند به آن‌ها آسیب نرسد، اما در جنگ نرم یکی از هدف‌ها بچه‌ها هستند. در جنگ نرم تلاش می‌شود به بچه‌ها هم آسیب بزنند. برای همین هم هست که جنگ نرم خیلی بی رحمانه تر از جنگ سخت است.


مهندسی عملیات روانی و شناخت کارکرد نظام رسانه ای غرب

• ۱۸ مهر ۱۳۸۹

سربازان جنگ رسانه ای، متخصصان تبلیغات، استراتژیست های تبلیغات بین‏المللی و کارگزاران رسانه ها هستند. پیچیدگی های ابعاد مختلف جنگ رسانه ای موجب شده است تا تصمیم گیری درباره طراحی، تدوین استراتژی، روش های کاربردی، روش عملیاتی کردن اهداف و مأموریت های تعریف شده، استفاده حداکثر از توان هر رسانه با توجه به امکانات انتشار مکتوب، صوتی، تصویری، چندرسانه ای، اینترنتی و سرانجام انتشار آنلاین تنها به ژنرالهای نظامی واگذار نشود.


دیده بان شماره ۱۰ | ۸۹/۷/۱۷

• ۱۷ مهر ۱۳۸۹

اخبار برگزیده هفته
در حوزه عملیات روانی


تهدید امنیتی در غرب | از کدام سو ؟

• ۱۵ مهر ۱۳۸۹

هم اکنون توجه مردم غرب به تهدیداتی معطوف است که در «عالم واقع» امنیت زندگی روزمره شان را زیر سوال برده است. طرح ریاضت اقتصادی و کاهش حقوق و مزایای کارمندان و کارگران، و همچنین کاهش خدمات عمومی و بهداشتی و درمانی، و در نتیجه افزایش فقر و فساد و گرسنگی و بی خانمانی، مهم ترین تهدید امنیتی مردم امروز غرب است.


پلیس آلمان پیرمرد ۶۶ ساله را کور کرد!

• ۱۵ مهر ۱۳۸۹

به گزارش پایگاه اینترنتی دی‌لوکال آلمان، یکی از شهروندان معترض آلمانی که هفته گذشته در اثر پمپاژ شدید آب توسط خودروهای آب‌پاش پلیس از ناحیه چشم به شدت مجروح شده بود، برای همیشه بینایی خود را از دست خواهد داد.


ستاد واکنش سریع فرهنگی راه‌اندازی شد

• ۱۵ مهر ۱۳۸۹

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از راه‌اندازی ستاد واکنش سریع فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و خنثی کردن موج اسلامی هراسی در جهان خبر داد .


اهداف پنهان فیلم “شبکه‌های اجتماعی”

• ۱۴ مهر ۱۳۸۹

فیلم «شبکه اجتماعی» (The Social network) به کارگردانی «دیوید فینچر» روز گذشته در امریکا اکران شد، فیلمی که درباره زندگی شخصی و کاری «مارک زاکربرگ» بنیان گذار فیس بوک ساخته شده است.


شبکه های اجتماعی، زندگی دوم و جنگ رویا سازی برای ملتها

• ۱۳ مهر ۱۳۸۹

جوامع مجازی یا به اصطلاح رایج دیگر شبکه های اجتماعی مجازی، پدیده های مربوط به یکی دو سال اخیر نیستند، اما نقش این شبکه ها در مساله ای که مراکز پژوهشی غربی از آن با عنوان “تغییرات سریع سیاسی بدون خشونت” یاد می کنند و شامل همه انواع انقلاب های رنگی و مخملی می شود، سبب شد تا این شبکه ها در رسانه های ایرانی تا حدودی مورد توجه قرار بگیرند.


هالیــوود و “اسلام ستیزی”

• ۱۱ مهر ۱۳۸۹

هالیوود افزون بر آن که صنعتی کاپیتالیستی و متکی بر سود دهی است، حامی و راوی سیاست های قوای حاکمه در آمریکاست و در بازارهای داخلی و خارجی ذائقه مخاطبان را به مصرف فرآورده مشخص و معینی هدایت می نماید. از این رو سینمای هالیوود، به ابزار مهم رسانه ای در جهت تحقق اهداف آمریکا در قبولاندن ارزش ها و باورهای مطلوب خود به عنوان گفتمان حاکم ونابودی اعتقادات و باورهای دیگر کشورها به ویژه اسلام در برابر غرب مبدل شده است.



:: موضوعات مرتبط: عملیات روانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 945
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد سیفی


 ويليام انگداهل در کتاب، " تمام طيف هاي سلطه: دموکراسي هاي توتاليتر در نظم نوين جهاني" تلاش نوين آمريکا براي سلطه بر کشورهاي مخالف را به تصوير مي کشد. وي معتقد است ناآرامي هاي پس از انتخابات ايران حلقه اي از انقلاب هاي مخملي طراحي شده بوسيله آمريکا براي تغيير حکومت در ايران است.

به گزارش ايرنا، ويليام انگداهل در کتاب جديد خود با عنوان " تمام طيف هاي سلطه: دموکراسي هاي توتاليتر در نظم نوين جهاني" فرمي تازه از جنگ پنهان آمريکا را که براي اولين بار در بلگراد، صربستان در سال 2000 به کار گرفته شد، توضيح داده است. در حقيقت چيزي که به نظر يک "جنبش" هوشمند سياسي به نظر مي رسيد، محصولي از شيوه هاي پيشرفته به کار گرفته شده در آمريکا بوده است.

در دهه 90 ميلادي استراتژيست هاي موسسه RAND از مفهوم "سيل جمعيتي" در ميان زنبورها و ديگر حشرات براي توضيح الگوهاي ارتباطي و جنبش هايي که آنها در درگيري هاي نظامي و ديگر مواقع به کار مي بردند، استفاده کردند.

در بلگراد سازمان هاي کليدي بنياد ملي دموکراسي NED، موسسه بين المللي جمهوري خواهان IRI، و موسسه ملي دموکراسي بودند. در حقيقت آنها سازمان هايي بودند که با استفاده از پول دولت آمريکا وانمود مي کردند سازمان هاي غيردولتي هستند و با راه اندازي تظاهرات هاي گسترده خياباني، تبليغات فراوان رسانه اي و هر اقدام ديگر غيرنظامي سعي داشتند تا به صورت نرم رژيم حاکم را تغيير دهند.

انگلداهل در کتاب خود به مقاله هاي مايکل دابز در واشنگتن پست اشاره کرده که وي در آنها به چگونگي براندازي اسلوبودان ميلوسويچ رئيس جمهوري صربستان که در طول جنگ هاي بالکان در دهه 90 و هفتاد و هشت روز بمباران ناتو در سال 1999، نتوانسته بودند دولتش را ساقط کنند و استفاده بيل کلينتون از تظاهرات هاي خياباني براي اين مساله، آن را توضيح داده است. بودجه اي 41 ميليون دلاري براي اين مساله در اختيار ريچارد ميلز سفير آمريکا در بلگراد قرار گرفته بود. از اين بودجه براي هر مساله اي از جمله انجام نظرسنجي هاي پرطرفدار استفاده مي شد.

آماده سازي رهبران مخالفان براي مشارکت در شيوه هاي مقاومت در سمينارهايي در بوداپست مجارستان در مورد مسائلي مانند سازمان دهي حملات، ارتباط با سمبول ها، غلبه بر ترس و زير سوال بردن اقتدار يک حکومت ديکتاتوري از طريق راه هاي غير خشونت آميز صورت مي گرفت.

متخصصان آمريکايي مسئول به ثبت رساندن جنبه هاي مختلف اين "سيل مردمي" در بنگاه RAND بودند. از تصاوير ماهواره اي GPS براي نشان دادن تظاهر کنندگاني که از دست پليس يا نيروهاي ارتش فرار مي کردند، استفاده مي شد. در همين حال CNN نيز تصاوير اين پروژه را در سرتاسر دنيا نشان مي داد که جوانان "معترض" به شيوه هاي غيرخشونت آميز عليه دولت اقدام مي کردند.

همچنين از کارکردهاي مختلف اينترنت مانند اتاق هاي گفتگو، پيام هاي کوتاه و سايت ها و بلاگ ها استفاده مي شد. وي نوشته است که از تلفن هاي همراه، SMS و ديگر شيوه هايي که از اواسط دهه 90 ميلادي در دسترس قرار گرفتند، استفاده مي شد.

ميلوسويچ با استفاده از يک کودتاي نرم برکنار شد و در زمان رامسفلد اين شيوه به نماد سياست هاي وزارت دفاع آمريکا-پنتاگون- بدل گرديد. اين شيوه به دکترين وزارت دفاع بدل شد که در آن گروه هاي کوچک را با استفاده از اطلاعات و ارتباطات مسلح مي کردند.

انقلاب رنگي در بلگراد موجب شد تا اين روش در ديگر کشورهاي نيز به کار گرفته شود که در بعضي موفق بوده و در بعضي ديگر شکست خورد. در سال 2003 "انقلاب گل سرخ" موجب شد تا ادوارد شواردنادزه برکنار شده و ميخائيل ساکاشويلي جايگزين وي شود. انگلداهل در کتاب خود ساکاشويلي را نه تنها توتاليتري فاسد بلکه فردي در ارتباط با ساختارهاي اطلاعاتي و نظامي ناتو و اسرائيل معرفي کرده است.

شواردنادزه بعد از آن برکنار شد که سعي داشت تا روابط خود را با روسيه در مورد خط لوله انتقال انرژي و خصوصي سازي آغاز کند. تلاش ها براي برکناري وي به اين شيوه دنبال شد که البته شباهت هاي زيادي هم با اتفاقات ايران بعد از ادعاهايي در مورد وجود تقلب در انتخابات رياست جمهوري دارد.

انتخابات پارلماني در روز دوم نوامبر در گرجستان برگزار شد و ناظران بين المللي طرفدار غرب آن را غيرمنصفانه اعلام کردند. ساکاشويلي اعلام کرد که برنده اين انتخابات شده است. وي و ديگر مخالفان دولت بعد از اعلام نتايج خواستار راه اندازي اعتراضات و نافرماني مدني شدند. اين مساله از ميانه ماه نوامبر در شهر تفليس پايتخت آغاز شد و سپس به سرتاسر کشور گسترش يافت. آنها اعتراضات خود را از روز 22 نوامبر و همزمان با آغاز به کار پارلمان جديد شروع کردند. طرفداران ساکاشويلي در بدو برخورد با نظاميان گل هاي سرخ را بر روي اسلحه هاي آنها قرار دادند و با اين شيوه موفق شدند تا ساختمان پارلمان را به محاصره خود در آورند.، سخنراني شواردنادزه را متوقف کنند و وي را مجبور به فرار نمايند. ساکاشويلي با بسيج نيروهاي پليس و ارتش در کشور حالت فوق العاده اعلام کرد و با شواردنادزه و زوراب ژاوينا – رئيس سابق پارلمان و نامزد نخست وزيري- ديدار کرد. وي همزمان از رئيس جمهور گرجستان خواست تا از سمت خود استعفا دهد. بعداز آن جشن هايي برگزار و يک رئيس جمهور موقت تعيين شد. دادگاه عالي گرجستان انتخابات را ابطال نمود و انتخاباتي جديد در روز 4 ژانويه سال 2004 برگزار گرديده و در اين انتخابات ساکاشويلي انتخاب و در روز 25 ژانويه به عنوان رئيس جمهور تازه سوگند ياد کرد.

انتخابات جديد پارلماني نيز در روز 28 مارس سال 2004 برگزار شد. طرفداران ساکاشويلي از شيوه هايي فوق العاده براي به دست گرفتن کامل پارلمان با حمايت هاي گسترده آمريکا استفاده نمودند. سازمان هاي غيردولتي که از سوي آمريکا حمايت مي شدند از جمله بنياد جامعه باز جرج سوروس در گرجستان، خانه آزادي، بنياد ملي دموکراسي نيز در اين مساله دخيل بودند.

ريچارد مايلز نيز پس از آنکه از سال 1999 تا 2002 در بلگراد حضور داشت و موجبات سقوط دولت ميلوسويچ را برعهده داشت از سال 2002 تا 2005 نيز سفير واشنگتن در گرجستان بود تا خدماتي را که عليه ميلوسويچ انجام داده بود در تفليس تکرار کند.

"انقلاب نارنجي" اوکراين نيز با شيوه اي مشابه گرجستان و اکنون در ايران دنبال شد. بعد از آنکه ويکتور ياناکويچ در انتخابات دور دوم رياست جمهوري 21 نوامبر 2004 بر ويکتور يوشچنکو پيروز شد، وي اين نتيجه را رد کرده و ادعاي تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

ياناکويچ دوستار باز کردن راه به سوي غرب بود اما خود را طرفدار روسيه نشان مي داد و در برابر پيوستن به ناتو موضعي خونسردانه مي گرفت. يوشچنکو که واشنگتن حامي وي بود، رئيس سابق بانک مرکزي اوکراين بود و همسرش تبعه آمريکا و يکي از مقامات دولت هاي ريگان و بوش بود. او طرفدار پيوستن به ناتو و عضويت در اتحاديه اروپايي نيز بود و در ستادهاي انتخاباتي خود از رنگ نارنجي به صورت گسترده استفاده مي کرد. رسانه ها به صورت گسترده اعلام مي کردند که يک "انقلاب نارنجي" در برابر رژيم حمايت شده از سوي روسيه در حال انجام است.

بعد از اعلام نتايج انتخابات تظاهرات هاي گسترده خياباني و نافرماني هاي مدني برنامه ريزي شد. اين مساله با اعلام ابطال انتخابات دور دوم رياست جمهوري اوکراين توسط دادگاه عالي به پيروزي رسيد و اين دادگاه تاريخ 26 رسامبر سال 2006 را براي برگزاري انتخابات جديد تعيين کرد. يوشچنکو در اين انتخابات پيروز شد و در 23 ژانويه سال 2005 سوگند ياد کرد.

در اين کتاب انگلداهل توضيح داده چگونه افرادي که در برنامه ريزي هاي انقلاب گل سرخ گرجستان نقش داشتند در اوکراين نيز تحت شعار " اکنون زمان آن است" حضور داشتند. وزارت امور خارجه آمريکا 20 ميليون دلار صرف آن کرد تا با کمک سازمان هاي غيردولتي ذکر شده در انقلاب گل سرخ راي دادگاه عالي اوکراين را براي ابطال انتخابات رياست جمهوري به دست بياورد.

در آگوست و سپتامبر سال 2007 "انقلاب زعفران" در ميانمار با همان شيوه هاي به کار گرفته شده در گرجستان و اوکراين آغاز شد اما شکست خورد. اين انقلاب با حضور گسترده معترضان و جنبش هاي دانشجويي ومخالفين دولت آغاز شد و در اين انقلاب نيز به مانند گرجستان و اوکراين از اينترنت، پيام هاي کوتاه و بلاگ ها براي ارتباط دادن گروه هاي مخالفين استفاده مي شد.

بنياد ملي دموکراسي و بنياد جامعه باز جرج سوروس با هماهنگي با وزارت امور خارجه آمريکا در اين مساله همکاري داشتند. وزارت امور خارجه با همکاري اين بنيادها رهبران مخالفان را براي انقلاب زعفران در کنسولگري آمريکا در تايلند آموزش مي داد. بنياد ملي دموکراسي که از رسانه هاي مخالف از جمله راديوي صداي برمه حمايت مي کرد اعتراف کرده است که تعدادي از معترضين خياباني را در آمريکا آموزش داده بود.

آمريکا پيش از برگزاري المپيک پکن در چين تلاش داشت تا "انقلاب قرمز" را در تبت صورت دهد. جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا به صورت عمومي با دالايي لاما در واشنگتن ديدار کرده و مدال طلاي کنگره را به وي اهدا نمود و از استقلال و خودمختاري تبت حمايت نمود.

در روز 10 مارس راهبان تبتي به ساکنان چيني هان حمله کردند، همزمان نيز تعداد زيادي از راهبان در شهر لهاسا مرکز تبت تظاهرات کردند. آنها خواستار آزادي راهباني بودند که پيش از آن بازداشت شده بودند. اين راهبان به مناسبت اعطاي مدال طلاي کنگره آمريکا به دالايي لاما تظاهرات کرده بودند. ديگر راهبان نيز در چهل و نهمين سالگرد قيام مردم تبت براي کسب خودمختاري به معترضين پيوستند. نکته جالب در اين رابطه حضور تعدادي از سازمان هاي غيردولتي آمريکايي از جمله بنياد ملي دموکراسي و خانه آزادي، به همراه کميته بين المللي براي تبت بود که تمامي آنها با وزارت امور خارجه و سيا رابطه داشتند.

در اين کتاب آمده است تمامي موارد اعلام شده در بالا به دليل خواست آمريکا براي تسلط بر منطقه اوراسيا بود. آنها قصد داشتند تا روسيه را به صورت نظامي و چين را به صورت اقتصادي از اين منطقه حذف کنند.

بعد از برگزاري انتخابات 12 ژوئن-22 خرداد- در ايران و راه افتادن تظاهرات هاي خياباني کارشناسان با توجه به سابقه آمريکا در منطقه و تاريخ روابط آن با ايران اعلام کردند که اين نيز راهي براي تغيير رژيم حاکم بر تهران است.

خبرنگاران و کارشناسان خارجي مدعي شدند که در اين انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته و خواستار آن بودند که مانند اوکراين و گرجستان اين انتخابات ابطال شود. عناصر مشابهي پيش از برگزاري اين انتخابات فعال شده بودند. در 22 مي سال 2007 برايان راس و ريچارد اسپوزيتو در شبکه ABC گزارش دادند: سيا تاييديه اي از جرج بوش رئيس جمهور آمريکا گرفته است تا با راه اندازي يک جريان تبليغاتي و دادن اطلاعاتي غلط و همچنين سندسازي، پول رايج ايران و همچنين معاملات مالي بين المللي آن را با اختلالاتي مواجه کند.

آنها قصد داشتند تا ميان نخبگان سياسي حاکم بر ايران اختلاف به وجود بياورند. به گونه اي که محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به همراه آيت الله سيدعلي خامنه اي رهبر معظم ايران در يک سوء و ميرحسين موسوي، علي اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور پيشين به همراه آيت الله حسينعلي منتظري در سمت ديگر قرار داشته باشند و اين در حالي بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيش از آن از احمدي نژاد حمايت کرده بود. نشانه هايي از دخالت آمريکا در اين مورد وجود دارد.

کنت تيمرمن که پيش از اين بنياد دموکراسي براي ايران را ايجاد کرده و خود مدير اجرايي آن بود در اين مساله دخيل بوده است. وي با موسسه آمريکن اينترپرايز و همچنين پروژه قرن جديد براي آمريکا همکاري داشته است.

تيمرسون در پايگاه اينترنتي newsmax.com نوشته است بنياد ملي براي دموکراسي ميليون ها دلار را در دهه هاي گذشته براي راه اندازي انقلاب هاي رنگي در اوکراين، صربستان هزينه کرده و سياسيون آنها را با تکنيک هاي سازماندهي و ارتباطات آموزش داده است.

وي همچنين نوشته است که بنياد ملي دموکراسي از ستاد ميرحسين موسوي حمايت مي کرده و اين اقدام را از راه ارتباط با سازمان هاي غير دولتي خارج از ايران انجام مي داده است. اين سازمان ها آماده بودند تا به محض اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري در ايران معترضين را سازماندهي کنند. همچنين موسوي پيش از اعلام رسمي نتايج انتخابات به شکل غيرمنتظره اي اعلام کرد که در اين انتخابات به پيروزي رسيده است.

هنري کيسينجر به بي بي سي گفت که اگر انقلاب سبز در ايران به پيروزي نرسد بايد اقداماتي از بيرون براي تغيير رژيم در ايران انجام گيرد و منظور وي انجام اقداماتي نظامي براي آن بود. جان بولتون در روز 12 ژوئن در مقاله اي در وال استريت ژورنال اعلام کرد اسرائيل بايد براي از بين بردن تهديد هسته اي ايران بدون در نظر گرفتن نتيجه انتخابات در ايران وارد عمل شود و اين در حالي است که هيچ مدرکي دال بر تهديد بودن برنامه هاي هسته اي ايران وجود ندارد.

آمريکا پيش از اين در کودتاي نظامي 1953 ايران دست داشت و در زمان انقلاب اسلامي 1979 از شاه در برابر مردم حمايت مي کرد. در روز 17 ژوئن آسوشيتدپرس گزارش داد ايران به صورت مستقيم آمريکا را در مورد دخالت در عميق تر شدن بحران متهم کرده است. در روز 21 ژوئن نيز شبکه پرس تي وي اعلام کرد سازمان تروريستي مجاهدين خلق ايران نقشي ويژه در بالا گرفتن موج خشونت ها در ايران داشته است. نيروهاي امنيتي ايران اعلام کردند که تعدادي از عناصر اين گروه را در اغتشاشات تهران بازداشت کرده اند.

آنها اعتراف کرده اند که پيش از انتخابات در اردوگاه اشرف تعليماتي ديده بودند و از دفتر محاهدين خلق در انگليس فرمان مي گرفتند. در روز 20 ژوئن مريم رجوي رهبر آنها در پاريس براي هواداران خود سخنراني کرده و با مردم ايران ابراز همدردي نمود.

آني سينگلتون يکي از کارشناسان مسائل سازمان مجاهدين خلق ايران مي گويد غرب به دنبال آن بوده است تا از اين سازمان براي تغيير رژيم در تهران استفاده نمايد. وي مي گويد آنها قصد داشتند تا از گروه هاي اقليتي از منافقين به همراه گروه هاي جدايي طلب در مرزهاي ايران استفاده کنند تا "آتش اين مساله را داغ نگاه دارند". شايد اين افراد تعدادي از معترضين به نتايج انتخابات در ايران را در جريان اعتراضات خياباني کشته باشند تا دولت را به عنوان مقصر آن حوادث، به کشتن مردم متهم کنند.

در روز 23 ژوئن دولت ايران با اخراج جان لين خبرنگار بي بي سي از تهران رسانه هاي غربي را به دست داشتن در ناآرامي هاي اين کشور متهم کرد. لين به همراه خبرنگاران شبکه خبري سي ان ان متهم شدند که از اغتشاش گران حمايت کرده اند. دولت ايران اين رسانه ها را به اتاق جنگ رواني عليه خود متهم کرد. در روز 17 ژوئن بي بي سي تصويري گرفته شده توسط لس آنجلس تايمز از طرفداران احمدي نژاد را بدون عکس وي نشان داد و مدعي شد که اين افراد طرفداران موسوي هستند.

بي بي سي که از تاريخ 1922 راه اندازي شده در طول تاريخ حيات خود به دليل آنکه مديران آن را دولت تعيين کرده و نمي تواند عدم فرمانبرداري را تحمل کند، هموراه دست به اقداماتي از اين دست زده است.

در همين حال خبرگزاري فارس در روز 22 ژوئن گزارش داد با توجه به عملکرد دولت انگليس نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دنبال کاهش روابط با لندن هستند. همچنين چهار جنبش دانشجويي اعلام کردند که قصد تجمع در برابر سفارت انگليس در تهران را دارند و حتي تهديد کردند که مانند سفارت آمريکا آن را به اشغال خود در خواهند آورد.

حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران نيز بدون تاييد اين مساله که امکان دارد سفير انگليس از تهران اخراج شود اظهار داشت: آنها – دانشجويان- مي خواستند تا مانع از ادامه دخالت دولت انگليس در امور داخلي کشورشان به دليل نقش آن کشور در ناآرامي هاي خياباني و حمايت از اغتشاش گران شوند.

با اين حال در روز 23 ژوئن آسوشيتدپرس اعلام کرد که دو تن از ديپلمات هاي انگليس به اتهام دخالت و جاسوسي در ايران از اين کشور اخراج شده اند. همچنين تلويزيون دولتي ايران اعلام کرد که جنبش هاي دانجشويي در بيرون از سفارت انگليس در تهران تجمع کرده و با سردادن شعارهاي مرگ بر انگليس و مرگ بر آمريکا پرچم هاي اين دو کشور به همراه اسرائيل را سوزانده اند.

انگليس نيز با اخراج دو ديپلمات ايراني به اين مساله پاسخ داد. بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد خواستار پايان دادن سريع به "بازداشت ها، تهديدات و استفاده از زور" شد. ايرنا نيز به نقل از مقامات ايراني اين اظهارات دبير کل سازمان ملل را رد کرده و وي را به دخالت در امور داخلي ايران متهم کرد. در روز 23 ژوئن اوباما اظهار داشت دنيا نمي تواند ببيند که ايران براي سرکوب مخالفان خود از زور استفاده کند و مدعي شد که آمريکا هيچ گونه دخالتي در امور داخلي ايران ندارد.

با اين حال روزنامه USA Today در گزارشي اعلام کرد دولت اوباما به دنبال برنامه هايي براي حميات از گروه هاي مخالف دولت ايران است. اين برنامه ها همان برنامه هايي است که در زمان جرج بوش به صورت جنجالي دنبال مي شد. در سال گذشته USAID بودجه هايي را براي "توسعه دموکراسي، حقوق بشر و حاکميت قانون در ايران" در اختيار گروه هاي مخالف دولت ايران قرار داده است.

جيسون لپورد در روز 11 جولاي در مقاله اي با عنوان "بودجه وزارت خارجه براي دموکراسي در ايران بايد پوششي پنهاني داشته باشد" در پايگاه Countercurrents.org نوشت: از سال 2006 کنگره ميليون ها دلار براي برنامه مخفي وزارت خارجه براي تغيير رژيم در ايران صرف کرده است. وي در 30مي 2007 اينترنشنال هرالد تريبيون نوشته بود: اصلاح طلبان ايراني اعتقاد دارند که دموکراسي را نمي توان وارد نمود. آنها مي گويند دموکراسي بايد بومي باشد. آنها اعتقاد دارند بهترين کاري که واشنگتن مي تواند براي دموکراسي در ايران انجام دهد، اين است که آنها را تنها بگذارد.

در تاريخ 24 ژوئن برنت اسکوکرافت مشاور اسبق امنيت ملي آمريکا در دولت هاي ريگان و بوش پدر در گفتگو با شبکه خبري الجزيره اظهار داشت البته آمريکا به رغم آنکه با جمهوري اسلامي بيش از سي سال است که رابطه اي ندارد، اما ماموراني را در اين کشور دارد که براي واشنگتن کار مي کنند.

در روز 10 اکتبر سال 1990 در جريان آغاز عمليات طوفان صحرا براي آزاد سازي کويت، رسانه هاي آمريکايي تصوير دختر اشک آلودي را نشان دادند که براي اعضاي کنگره صحبت مي کرد. اين دختر نيره نام داشت و تا مدت ها هويت اصلي وي اعلام نشد. اين دختر به اعضاي کنگره گفت که با چشمان خود ديده است که سربازان عراقي نوزادان را از گهواره هاي خود بيرون آورده و بر زمين هاي سرد گذاشته تا آنها بميرند. بعدها معلوم شد که نيره نه تنها در کويت نبوده بلکه عضوي از خاندان سلطنتي اين کشور است و دختر سعود ناصر الصباح سفير کويت در واشنگتن بوده است. داستان هاي او دروغ بود اما کارساز واقع شد.

ندا –به معناي صدا در فارسي- اقا سلطان يک دختر جوان، زيبا و کشته شده در جريان ناآرامي ها تهران اکنون همان نيره کويتي است. ندا اکنون به نماد معترضين ايراني بدل شده و گروهي در Face book وي را "فرشته ايران" مي نامند. ويدوئهايي از نماي نزديک وي را نشان مي دهد که در آغوش پدرش- معلم موسيقي اش- در خيابان تير خورده است. اين حادثه موجب آن شد تا توجه تمام مردم دنيا به اين مساله جلب شود. رسانه هاي غربي به صورت بيست و چهار ساعته تصاوير او را نشان مي دادند و مي گفتند که دولت ايران باعث مرگ وي شده است. در حقيقت نيره موجب شد تا وسيله اي براي جلوگيري از اشغال کويت و تصرف آن شود اما سوال اينجاست که آيا مرگ ندا مي تواند تاثيري عليه ايران داشته و به فتح ديگري براي آمريکا در خاورميانه منجر شود؟


مسائلي در مورد انتخابات ايران
عليرغم اينکه موسوي در زمان نخست وزيري اش يک تندرو و ضد غرب بود اما در زمان انتخابات به عنوان يک اصلاح طلب حاضر شد. هنوز هم هواداران وي نخبگان ايراني، شهر نشينان طبقه متوسط، جوانان و دانشجوياني هستند که به دنبال رابطه بهتر با آمريکا هستند؛ آنها در مقابل موسوي احمدي نژاد را فردي تندرو مي دانستند. هواداران او بيشتر شهر نشينان و حاشيه نشينان فقير در سطح ملي بودند که نياز شديدي به خدمات اجتماعي وي با توجه به بحران مالي جهاني و پايين آمدن قيمت نفت داشتند.

ايا پيروزي احمدي نژاد قابل پيش بيني نبود؟ پيروزي موسوي به طور قطع غيرقابل پيش بيني بود. به خصوص اينکه وي به صورت نامزدي مستقل که بيش از بيست سال فقط در شهرهاي بزرگ ايران فعاليت کرده بود، در اين انتخابات شرکت کرده بود.

احمدي نژاد در مقابل به بيش از 60 شهر مختلف ايران سفر کرده بود. مساله ديگر در مورد ايران اجراي اصل 44 قانون اساسي است که مي گويد اقتصاد بايد از سه بخش دولتي، تعاوني و خصوصي تشکيل شود و تمامي صنايع مادر و بزرگ از جمله صنايع نفت و گاز بايد در اختيار بخش خصوصي قرار بگيرد.

ميرحسين موسوي در طول رقابت هاي انتخاباتي اعلام کرد بايد از پرداخت يارانه هاي دولتي و خدماتي اجتماعي که احمدي نژاد در اختيار فقرا قرار مي دهد، جلوگيري شود. وي همچنين اعلام کرد به خصوصي سازي سرعت مي بخشد ولي هيچ اشاره اي به صنايع مادر و به ويژه صنايع نفت و گاز نکرد.

در اين مرحله به نظر مي رسيد که آمريکا در حال برنامه ريزي براي تغيير رژيم در ايران باشد. به همين دليل نيروهاي سپاه پاسداران، بسيج و نيروهاي امنيتي براي جلوگيري از اجراي خواست آمريکا در خيابان ها حضور داشتند.

جرج فريدمن که يک آژانس امنيتي خصوصي را اداره مي کند در روز 23 ژوئن در اين رابطه نوشت: اين به چه معناست... دور دوم از رياست جمهوري احمدي نژاد به رقابت ميان اصولگراياني خواهد گذشت که ساختار سياسي ايران را در اختيار دارند... ايران به سختي بتواند وحدت داخلي لازم را براي مواجه با سياست هاي پيچيده آمريکا به دست بياورد، دولت اوباما نيز بر روي همين مساله تمرکز کرده و امتيازات لازم را از آن به دست خواهد آورد. تلاش هاي واشنگتن بر آن است تا دولتي دست نشانده را در ايران بر سر کار آورد و دولتمردان در تهران نيز به خوبي بر اين مساله واقف هستند.

انگدهال در کتاب خود نوشته است که کارشناسان آمريکايي با توجه به انقلاب اطلاعاتي اعتقاد دارند که بايد از آن براي سيل مردمي در برابر دولت ها استفاده کرد. استفاده از اينترنت، تلفن همراه و همچنين شبکه هاي خبريمي تواند مردم را تهييج کرده و اين مساله کليدي در شيوه هاي جنگي خواهد بود.

جان آرکوييلا و ديويد رانفيلد در سال 1993 اعلام کرده بودند که "جنگ اطلاعاتي در راه است." آنها اعتقاد داشتند که جنگ ديگر آن نيست که چه کسي نيرو و ابزار آلات بيشتري را به ميدان آورده باشد بلکه پيروزي از آن کسي است که اطلاعات بيشتري را در مورد ميدان نبرد در اختيار داشته باشد.

آنها اعلام کرده بودند که با تهييج مردم و به راه اندازي انقلاب هاي رنگي مي توان بر حکومت هاي مختلف سلطه يافته به آنچه که مي خواهيم بدون خشونت دست بيابيم. همين استراتژي در مورد ايران نيز به کار گرفته شد. در طول سي سال گذشته آمريکا نشان داده که خواهان تغيير رژيم جمهوري اسلامي است. ايران آخرين کشور بزرگي است که آمريکا در آن نقطه از جهان مي خواهد بر آن سلطه اي غير قابل چالش داشته باشد. اگر اين درگيري هاي اخير پايان يابد بايد منتظر تلاش مجدد آمريکا براي سلطه بر ايران بود زيرا امپرياليست بزرگ از اين راه انصراف نخواهد داد.

منبع:رجا نیوز



:: موضوعات مرتبط: انقلاب هاي رنگي؛ قديمي و جديد , ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()